Project Info
Εγκατάσταση, Mικτή τεχνική σε χαρτί, 5,00μ. x 7,00μ., Pati de les Dones, Centre de Cultura Contemporania de Barcelona (CCCB), Βαρκελώνη, 12-14 Ιουνίου 2013,

Το έργο Φόβος, λειτούργησε ως δράση στον προάυλιο χώρο του CCCB. Το έργο δημιουργήθηκε επιτόπου από την Χ.Ν. έτσι ώστε η διαδικασία της δημιουργίας του να είναι ορατή από το κοινό. Στο έργο αυτό, αποτυπώνεται η εξάπλωση του φόβου ως συναισθήματος και η κυριευτική του επίδραση στην ψυχική κατάσταση του προσώπου. Η πρόσκληση κι άλλων προσώπων να συμμετάσχουν στο έργο καθώς αυτο δημιουργείται, σημειώνοντας σκέψεις ή λόγια τους πάνω στο έργο, αναφέρεται στην καταλυτική επίδραση που έχει η προσπάθεια λεκτικής επικοινωνίας του συναισθήματος του φόβου και της αγωνίας και η προσπάθεια διαλεύκανσής τους. Ο καθρέφτης στο κέντρο του έργου καλεί τον θεατή να διασχίσει τον φόβο και να αντρικρίσει τον εαυτό του.
Η διαδικασία της σύνθεσης της εγκατάστασης αποτυπώνεται στο ντοκυμαντερ Turn the Crisis Upside Down (σκηνοθεσία Στέφανος Μπερτάκης) μέρος του οποίου είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα μέσω του Τμήματος Κοινωνιολογίας, Φιλοσοφίας του Δικαίου και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης. http://www.ub.edu/tramod/turn-the-crisis-upside-down_12-14-june-2013/ .
Turn the Crisis Upside Down Residency
The crisis is not just an economic and financial crisis. It is a crisis of the imaginary, which unveils how little radical imagination is in use.
It is a crisis of narrativity, whereby only fragmanted and interrogative discourses are produced. It is a crisis of temporality, that fails to articulate Kronos, historical time, and Kairos, in which we are called to think and act. It is a crisis of the public space, which is represented as threatened, uncontrolled and unavailable.
Mosegwa Langa and Christina Nakou, Rustum Kozain and Orfeas Apergis, two artists and two poets, from Greece and South Africa are invited to think and work through the current crisis in different terms than the ones usually proposed.
They recuperate the potential of the imaginary, a sense of narrativity, a conscience of history in which we are now needing to act, and the re-creation of the public space. Resisting the inherited discourse on the crisis, they expose themselves working and create a concentrated moment and space of emancipation. Greeks and South Africans, artists and poets, they make the process of their work accessible to the public gaze and invite to think we can turn the crisis upside down.
Nathalie Karagiannis
CCCB Pati de les Dones, 12-14 June 2013