• Ζωγραφική
  • Ψηφιδωτά
  • Εργαστήρια
  • Βιβλία
  • Βιογραφικό
  • Επικοινωνία
  • en
  • ελ

© Christina Nakou 2019 All rights reserved

Privacy Policy / Website by Nowhere Studio
Skip to content
Χριστίνα Νάκου

/ Ψηφιδωτά

  • Acqua sine qua non_σε εξέλιξη
  • Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας
  • Στοχασμοί / Αντανακλάσεις
  • Ερωτικές επιστολές στον Giordano
  • Ψηφιδωτό του Πάγου
  • Ακολουθώντας την διαδρομή του νερού
  • Θάλασσα ΙΙΙ
  • Θάλασσα ΙΙ
  • Θάλασσα Ι
  • Υδάτινοι Ιριδισμοί
  • Σπουργίτια
  • Ελιές
  • Ψηφιδωτά Δάπεδα

© Christina Nakou All rights reserved

Ψηφιδωτό, 100 εκ x 100 εκ, 2018

Επιπλέον Όψεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ψηφιδωτό, μάρμαρο και αλουμίνιο, 93 εκ x 92 εκ, 2018

Επιπλέον Όψεις

  • 1
  • 2
Ψηφιδωτό και Μάρμαρο, 42 εκ x 35 εκ, 2018
Ψηφιδωτό και Μάρμαρο, 25 εκ x 35 εκ, 2018

Project Info

Η Θάλασσα είναι ένα έργο σε εξέλιξη. Διαφορετικά γεωγραφικά σημεία και μία ποικιλία χρονικών συναντήσεων, εμπνέουν την δημιουργία των διαφορετικών έργων. Η θάλασσα του Αιγαίου, η Αδριατική, η Βόρεια θάλασσα. Η θάλασσα το καλοκαίρι ή τον χειμώνα, ηλιόλουστη ή παγωμένη, την ημέρα ή την νύχτα.

Το θέμα

Η θάλασσα είναι τόπος θηλυκός και αντικρύζοντάς την αναγνωρίζουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας. Μέσα στο νερό δεν μπορεί να υπάρξει ρωγμή. Μπορούμε να υπάρχουμε μέσα από την αποδοχή της αέναης αλλαγής και μεταμόρφωσής μας.

Με ενδιαφέρουν έννοιες όπως η διαίσθηση, η παύση και η αισθαντικότητα, με την έννοια της σωματοποίησης της εμπειρίας, καθώς επίσης και μία επαναδιαπραγμάτευση του ανθρώπου με την εμπειρία του χρόνου και την φθορά. Τα έργα πραγματεύονται την Επιθυμία, την Απώλεια και τη Διαύγεια που μπορούν να προσφέρουν μια διάθεση ευγνωμοσύνης προς την ζωή.

Η τεχνική και ο χρόνος

Τα έργα είναι δουλεμένα με την τεχνική του ψηφιδωτού τύπου opus vermiculatum παρά τις μεγάλες τους διαστάσεις. Αυτή η τεχνική προϋποθέτει μια αργότητα που προσφέρει σαν δώρο, το άνοιγμα του χρόνου. Η δημιουργία ενός ψηφιδωτού καθώς και η ενατένισή του προϋποθέτουν υπομονή, επιμονή καθώς και μία ειλικρινή συνάντηση με τον εαυτό.

Ο χώρος

Το σύγχρονο έργο τέχνης συχνά είναι αυτονομημένο από το περιβάλλον μέσα στο οποίο εκτίθεται. Με ενδιαφέρει μια επανασύνδεση του έργου με τον χώρο, που θα προσβλέπει στην ανάδυση ενός τόπου.

Θάλασσα ΙΙΙ

There are, indeed, things that cannot be put into words. They make themselves manifest.
Ludwig Wittgenstein

Παγωμένη Θάλασσα, Φωτογραφία Annette Rosenlud, 2017

Τα άσπρα ψηφιδωτά εμπνέονται από την παγωμένη Βόρεια Θάλασσα.  Συνοδεύονται από σειρά σχεδίων ζωγραφισμένων με καρμπόν πάνω σε άσπρα χειροποίητα χαρτιά.

Το μάρμαρο τέμνεται σε χιλιάδες μικρές ψηφίδες που φέρουν την διαφάνεια του πάγου. Οι πιο σκούρες ψηφίδες, μαύρες – καφέ  και γκρι – σχηματίζουν ίχνη κυματισμών. Όλες οι ψηφίδες πλέουν μέσα σε ένα άσπρο κονίαμα που τις ενοποιεί. Το έργο τρίβεται στο τέλος με τριβείο και η επιφάνειά του γίνεται λεία σαν ένα μάρμαρο που δεν έχει εξαρχής τμηθεί. Η κρύα επιφάνειά του παραπέμπει στο νερό που έχει παγώσει.

Ένα κομμάτι μαρμάρου σαν απολίθωμα της παγωμένης θάλασσας. Ένα έργο, αχειροποίητο.