• Ζωγραφική
  • Ψηφιδωτά
  • Εργαστήρια
  • Βιβλία
  • Βιογραφικό
  • Επικοινωνία
  • en
  • ελ

© Christina Nakou 2019 All rights reserved

Privacy Policy / Website by Nowhere Studio
Skip to content
Χριστίνα Νάκου

/ Ψηφιδωτά

  • Ακολουθώντας την διαδρομή του νερού
  • Θάλασσα ΙΙΙ
  • Θάλασσα ΙΙ
  • Θάλασσα Ι
  • Υδάτινοι Ιριδισμοί
  • Σπουργίτια
  • Ελιές
  • Ψηφιδωτά Δάπεδα

© Christina Nakou All rights reserved

Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 100 cm x 200 cm / 2016

Επιπλέον Όψεις

  • 1
  • 2
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 100 cm x 200 cm / 1996
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 30 cm x 120 cm / 1999
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 30 cm x 120 cm / 1999
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 50 cm x 35 cm / 1999
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 50 cm x 130 cm / 2009
Ψηφιδωτό / Ψηφίδες από μάρμαρο, σχιστόλιθο και μικρά βότσαλα / 210 cm x 150 cm / 2000 / Μουσείο της Ελιάς και του Ελληνικού Λαδιού, Πολιτιστικό ϊδρυμα Ομίλου Πειραιώς

Επιπλέον Όψεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Project Info

Η Ελιά δεν ανάγεται τυχαία σε σύμβολο. Οι πολιτισμοί, οι άνθρωποι αναγνωρίζουν πάνω της τις αξίες τους. Η ίδια εμπνέει και παράγει. Η Ελιά είναι τροφή. Είναι ιερή - όπως η φωτιά, ο αέρας, το νερό. Ύστερα έρχεται η αίσθηση και το πνεύμα.

Το λιτό, απόλυτο και καθαρό των φύλλων, η γενναία θαρρετή κορμοστασιά, η διακριτική παρουσία μιάς νέας ελιάς, η τραγικότητα των αιωνόβιων. Το ξύλο της σμιλεμένο από τον καιρό, οι κλαδεμένες ελιές σαν ικέτες με τα χέρια υψωμένα, η κομψότητα και σεμνότητα ενός κλαδιού, η διακριτικότητα και μετριοφροσύνη του ασημιού δίπλα στο χρυσάφι.

Η υπομονή, η αντοχή, η καρποφορία, η προσφορά, η ανιδιοτέλεια της Φύσης.

Η αποστασιοποιημένη σχέση ενός δέντρου με τον άνθρωπο και την μικρότητά του.

Η εντελέχεια τελικά της ζωής του φυσικού όντος προς την τραγικότητα του ανθρώπου που παιδεύεται στην πάλη νόησης, αίσθησης και επιβίωσης. Που ίσως καθαίρεται μόνο στην αίσθηση της Φύσης ή στην επαφή της Τέχνης, στην ασυνείδητη αναγνώριση δηλαδή των ίδιων νόμων που διέπουν και θέτουν και τον ίδιο του τον εαυτό, την ύπαρξή του. Από εκεί, η Ελιά σαν θέμα.

ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το παιχνίδι της ψευδαίσθησης και του ορίου μεταξύ Φύσης και Τέχνης, μεταξύ παράστασης και αναπαράστασης, μεταξύ κλαδιού και γραμμής, φύλλου και πινελιάς ή πινελιάς και φύλλου.

Η εντύπωση του απολιθώματος, το αιώνιο του ψηφιδωτού, το παιχνίδι των ρυθμών στις πινελιές ή στις πέτρες, το παιχνίδι των φυλλωμάτων, οι κορμοί, οι φόρμες, η σύνθεση.

Τελικά το μελάνι, γιατί όλα τελικά είναι μελάνι και οι ελιές παραμένουν στην ύπαιθρο.

Χ.Ν. 1996